Köpvillkor
- Om Vikiicom
- Företaget har sitt säte i Stockholm.
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] eller ett Instagram DM med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Efter du lagt din beställning ska du betala direkt till angivet nummer. Sker ingen betalning inom 24h avbryts din beställning.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
2.1 Trasig produkt - Har en produkt gått sönder hjälper vi gärna till. Du måste höra av sig direkt till oss med en bild på produkten samt beställningsnummer.
- Har du inte bild på den trasiga produkten kan vi inte hjälpa dig.
- Du måste haft produkten i mindre än 3 månader för att vi ska kunna hjälpa dig.
- Leverans
- Våra normala leveranstider är 3-5 vardagar.
- När din beställning är packad får du ett mail, ditt paket skickas sedan samma dag eller dagen efter!
- Vänligen notera att vi inte står för postnords eventuella slarv. Bild på paket med portokod tas alltid innan paketet skickats iväg!
- Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
5. Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: - Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på Mail [email protected] eller via Instagram DM, Vikiicom. I ditt meddelande ska ditt namn och ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,
produkterna bör därför skickas välpaketerade och gärna i orginalförpackning!
- Återbetalning sker när vi fått din retur och kollat så allt stämmer. Återbetalning sker endast på produkterna du velat göra retur på, fraktkostnaden ingår ej.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid: - Av hygienskäl skall produkten vara helt oanvänd när du vill göra en retur.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål kan ej göras retur på.
- Gäller ej produkt rengöringsduk.
6. Byta produkt - Har du råkat beställa fel färg eller produkt så hjälper vi gärna till, notera oanvänd produkt.
- Du hör av dig till oss på Mail [email protected] eller via Instagram DM, Vikiicom.
- I ditt meddelande ska det stå namn och ordernummer samt vilken produkt du vill byta mot.
- När vi mottagit paketet och godkänt så kommer vi skicka ut den rätta produkten till dig.
- Du står själv för båda fraktkostnaderna hit och tillbaka.
- Vänligen lägg i ditt kvitto i paketet, har du slängt det så skriv en lapp men ditt fullständiga namn samt ordernummer, viktigt!
- Vi meddelar dig när vi skickat ut ditt paket!
- Skulle produkten du vill byta mot vara billigare än den produkt du betalat för återbetalar vi självklart den summan. Gäller även om produkten du vill byta mot är dyrare, du betalar den summan som fattas.
Om du har några frågor gällande något går det alltid att höra av sig på Mail eller Instagram DM så svarar inom någon timme!